Eksperci o 1000 plus dla turystyki

Szymon Rożański, Związek Pracodawców Pomorza Zachodniego: Pandemia spowodowała dramatyczna sytuacje w gospodarce turystycznej .Większość mniejszych przedsiębiorstw zniknie z tej branży. Mimo że z budżetu państwo wypłynie 7 mld zł na realizację projekty to 10 % będzie musiał pokryć pracodawca .To koszt i duży i mały w zależności od sumy obciążeń przedsiębiorcy przez podatki bezpośrednie i pośrednie . Choć inicjatywa jest zdroworozsądkowa poczekajmy na ostateczny kształt bonu 1000 plus

Aleksander Bolko, mecenas, prezes Kołobrzeskiej Izby Gospodarczej: 1000 plus to szansa dla branży hotelarskiej i gastronomicznej. To możliwość rozwoju turystyki także poza głównymi punktami przyjazdu turystów. System bonów stosuje wiele krajów i teraz będzie to duże wsparcie w nowym sezonie turystycznym. Z punktu prawnego obiekty turystyczne muszą być przygotowane na procedury bezpieczeństwa.

Damian Simiński, ekspert finansowy w biznesie: Jest wiele projektów rządowych dla biznesu. Jednak to 1000 plus może bardzo szybko pozwolić branży turystycznej na start. Pieniądze też szybko powrócą do skarbu państwa w formie podatków czy akcyzy od paliwa. Przypomnijmy, że jeden turysta wydaje w trakcie wakacji blisko 2000 złotych. Jednak hotele, pensjonaty muszą mieć wsparcie w zakresie dobrej oferty kredytowej by móc się przygotować do nowych wakacji. I tu ważne jest korzystanie z doradców, którzy zabezpieczą interesy tej branży.

Łukasz Piotr Szeląg, członek Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy, ekspert do spraw wizerunku: Pomiędzy miastami już widać konkurencję na rynku turystycznym. Pierwszy rozpoczął Kraków. Chwilę później Kołobrzeg. Teraz wszyscy czekają na Świnoujście. Pomorze Zachodnie poprze fundusze europejskiej ma dużą ofertę dla turystów od Dębna położonego na Pojezierzu Myśliborskim, przez malownicze jeziora w Wałczu czy muzeum kolei wąskotorowej w Gryficach. Mamy dużo ścieżek rowerowych biegnących przez, lasy. Jednak turyści w tym roku będą wymagający. To wymusi na hotelach podnoszenie jakości obsługi klienta i szkolenie pracowników w zakresie obsługi klienta oraz dobrą promocję z udziałem ekspertów.

Łukasz Szeląg

Let’s block ads! (Why?)

Źródło: iswinoujscie.pl